امروز پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 http://ear-nose.cloob24.com
0

در برخی موارد، بیماران از نتایج به دست آمده پس از انجام عمل رینوپلاستی راضی نیستند زیرا تغییرات ایجاد شده باعث ایجاد اثرات منفی در چهره آنها شده است. یکی از مشکلات شایع پس از انجام عمل جراحی بینی، افتادگی نوک بینی است.

این بدان معنا است که اگر از نمای جانبی به بینی نگاه کنید، سطح نوک آن نسبت به بقیه قسمتهای آن در محل مطلوبی قرار گرفته است اما به مرور زمان نوک بینی حالت افتادگی پیدا کرده و از نمای نیمرخ ظاهر گرد و محدبی پیدا می کند.

دلایل افتادن نوک بینی پس از جراحی بینی
این اتفاق ممکن است به چندین دلیل ایجاد شود. در بیشتر موارد بروز این حالت افتادگی قابل پیشبینی و پیشگیری است.اولین دلیل این است که جراح نتوانسته است عمل را به طور موفقیتآمیز انجام دهد بنابراین محل نوک بینی را نسبت به بقیه قسمتهای بینی از جمله پل بینی اشتباه انتخاب کرده است. در بین جراحان متخصص و متبحر بینی گفته می شود که همیشه به دلیل بسته شدن شکافهای ایجاد شده برای عمل، احتمال کشیده شدن نوک بینی وجود دارد. خاصیت طبیعی جاذبه هم باعث می شود که این شکافها به سمت پایین میل کنند. جراح باید این موارد را در هنگام طراحی و اجرای عمل بینی شما مورد نظر داشته باشد.

دومین دلیل شایع افتادگی بینی این است که غضروف باقیمانده در نوک بینی قدرت و استحکام کافی برای حفظ نوک بینی در محل خود را ندارد. اگر جراح نتواند تشخیص دهد که غضروف برای حفظ نوک بینی ضعیف شده است و پس از برداشتن قسمتی از بینی برای باریک شدن نیمی از بینی آن را در نظر نگیرد، نوک بینی دچار افتادگی شده و در ظاهر صورت شخص اثر می گذارد. ارزیابی چشمانداز این اتفاق باید در جلسات مشاوره انجام شود و جراح در این جلسه قدرت غضروف بینی را بررسی کرده و تخمین بزند که چند درصد از قدرت پس از برداشتن بخشی از غضروف باقی میماند.

سومین دلیل افتادگی نوک بینی مربوط به این واقعیت است که نوک بینی نیفتاده است اما بافت بینی در قسمت بالای نوک آن بالاتر آمده و باعث شده است که شما فکر کنید که نوک بینی افتاده است. این معمولاً به دلیل ناتوانی جراح در محاسبه انقباض و سفت شدگی در دوران بهبودی است که باید مد نظر گرفته می شده است. با کاهش تورم و بسته شدن شکافهای بافتها، غضروف در قسمت میانی بینی ممکن است بالا رود.

غضروف به طور اتوماتیک به صورت افقی بالا رفته و طبیعتاً قسمت میانی را به سمت جلو میکشد و اگر به اندازه کافی تراشیده نشود ممکن است بیش از سطح مورد نظر بالا برود؛ بنابراین ظاهر بینی حالت محدب پیدا کرده و باعث می شود که فکر کنید نوک آن حالت افتادگی پیدا کرده است. این یک خیال باطل است که عمل رینوپلاستی یک عمل جراحی پیچیده است که نیاز به تخیلات جراح دارد بلکه یک برنامه است که باعث ایجاد تغییرت قابل پیشبینی می شود و مهمتر از آن این که جراح باید عواقب هر مانور جراحی که در حین عمل انجام می دهد را بشناسد.

جای تعجب نیست که عمل رینوپلاستی به عنوان مشکلترین عمل جراحی در بین عملهای جراحی زیبایی شناخته می شود. به یاد داشته باشید که همه جراحان پلاستیک تخصص، تجربه و استعداد لازم را برای انجام این عمل جراحی ندارند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه