امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://ear-nose.cloob24.com
0

در گذشته یکی از معایب اصلی انجام عمل جراحی بینی فرایند بسیار ناراحت کنندهی بهبودی بوده است. تکنیکهای قدیمی شامل ترومای قابل توجه به ساختارها و بافتهای بینی بودند که منجر به کبودی، تورم و خونریزی پس از عمل قابل توجه می شده است.

به منظور کنترل این عوارض جانبی، جراحان از تکنیکی به نام تامپون بینی استفاده می کردند. این روش دلهرهآور پس از جراحی رینوپلاستی چه با اهداف عملکردی، چه زیبایی و یا ترمیمی معمول بود، و بیماران برای دستیابی به نتایج مورد نظر باید از آن استفاده می کردند.

اما تامپون بینی چیست؟ و آیا استفاده از آن پس از عملهای رینوپلاستی مدرن نیز ضروری است و چگونه روشهای تغییر یافته بر بیماران رینوپلاستی تاثیر می گذارند؟

بسیاری از بیماران داستانهای ترسناکی را در مورد جراحانی که پس از جراحی بینی اقدام به استفاده از تامپون در داخل بینی می کردند شنیدهاند پانسمانهایی که در هر یک از سوراخهای بینی قرار داده می شوند. همانطور که می توان تصور کرد، این امر باعث انسداد کامل بینی، فشار و درد می گردد. گاهی اوقات هنگامی که پزشکان در حال تثبیت تیغه بینی هستند، متوجه می شوند که تیغه بیشتر از آنچه که تصور می شده است دچار انحراف است. یا گاهی اوقات پزشکان باید اقدامات دیگری را انجام دهند تا آن را صافتر کنند. در این موارد، ممکن است به منظور نگه داشتن تیغه ظریف بینی در طول فرایند بهبودی نیاز به استفاده از تامپون در دو حفرهی بینی باشد. متخصص زیبایی سر و گردن در مورد این وضعیت با شما بحث می کند. خوشبختانه روشهای پانسمان دیگری جایگزین این روش قدیمی شدهاند که بسیار راحتتر بوده و امکان عبور مقداری هوا را از داخل بینی فراهم می کنند.

جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی یکی از 5 عمل زیبایی در صورت است. این عمل چالش برانگیز بوده و به دلیل اینکه ارتباط تنگاتنگی با راه هوایی بینی دارد، پیچیده می باشد. برخی از عملهای بینی شامل اصلاح مسیر هوا نبوده و تنها به عنوان عمل زیبایی انجام می شوند. سایر عملهای بینی به منظور بهبود مشکل تنفسی انجام می گیرند یا با تغییر شکل بینی ترکیب شده و تحت عنوان سپتورینوپلاستی شناخته می شوند.

در هر یک از انواع جراحی بینی، ترسناکترین بخش برای بسیاری از بیماران این است که در انتهای عمل بینی پانسمان می شود. به عنوان یک استاندارد در مراقبت پس از جراحی بینی، امروزه تامپون بینی با توجه به پس زمینههای مختلف جراحانی که عملهای بینی را انجام می دهند، مورد استفاده قرار می گیرد.

آنچه که بطور قطع در مورد تامپون بینی میدانیم این است که خارج کردن آن مانند آنچه که در مورد آن شنیدهاید ناراحت کننده و دردناک نمی باشد.

تامپون بینی چیست؟

تامپون بینی به فرایند پانسمان حفرههای بینی پس از جراحی با موادی مانند پنبه یا گاز پانسمان اطلاق می شود. بسیاری از بیماران از مفهوم این فرایند وحشت دارند، زیرا گمان می کنند که بسیار ناراحت کننده بوده و بیمار تا زمان خارج شدن آن که ممکن است تا دو هفته پس از جراحی باشد نمی تواند از طریق بینی نفس بکشد.

در گذشه، تکنیکهای جراحی مانند امروز لطیف نبودند و بیشتر روشها منجر به خونریزی بعد از عمل و مشکلات دیگر ناشی از ترومای جراحی می شدند. هدف از تامپون بینی جذب خون و کمک به پیشگیری از بروز عوارض جراحی بوده است. امروزه در صورت استفاده از تامپون بینی، معمولاً پس از تنها یک یا دو روز خارج می شوند و مواد مورد استفاده برای این منظور پیشرفتهتر هستند و گاهی اوقات موجب تسریع فرایندهایی مانند لخته شدن می گردند.

آیا تامپون بینی دردناک است؟

خارج کردن تامپون بینی نباید فرایند دردناکی باشد. زیرا پزشکان نسبت به سالهای گذشته از پانسمان کمتری استفاده می کنند و در نتیجه راحتتر خواهد بود. مهمتر از آن، با ارتباط و همکاری بیمار، خارج کردن تامپون می تواند فرایندی آسان و بدون درد باشد.

ممکن است برخی بیماران به دلیل پوسته پوسته شدن ناراحتی جزئی را در حین خارج کردن تامپون تجربه کنند، هرچند بیشتر بیماران پس از بیرون کشیده شدن آن تسکین پیدا می کنند زیرا وجود پانسمان می تواند تا حدی باعث انسداد بینی گردد. استفاده از اسپری سالین بینی بلافاصله بعد از عمل می تواند برای کاهش پوسته پوسته شدن و سوزش پس از خروج پانسمان موثر باشد.

معایب

هیچ فردی استفاده از تامپون بینی را دوست ندارد، نه بیمار و نه جراح. این کار باعث دشوار شدن تنفس شده و برای بیماران ناراحت کننده خواهد بود. بطور کلی، بیشتر جراحان در صورت عدم نیاز از آن استفاده نمی کنند. معایب تامپون بینی که به مدت 7 روز باقی بماند عبارتند از:

مشکل در تنفس از طریق بینی برای مدت طولانی

افزایش خطر عفونت در برخی موارد

یک جلسهی پس از عمل دردناک جهت خارج کردن آن در صورتی که به مدت 7 روز در طول فرایند بهبودی در داخل بینی بوده باشد.

افزایش احتمال لخته شدن خون در طول بهبودی

از ظاهر جدید خود لذت ببرید

تا زمانی که دستورالعملهای پزشک را رعایت کنید، استراحت کافی داشته باشید و داروهای تجویز شده را مصرف کنید، بهبودی پس از عمل رینوپلاستی آسان و نسبتاً بدون درد خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که بهبودی تنها جسمی نیست بلکه روانی و عاطفی نیز می باشد. میزان استرس خود را پایین نگه دارید و تعریفهایی که دربارهی خود میشنوید را پذیرا باشید. بر روی موضوعات مثبت تمرکز کنید و سعی کنید روحیه خوبی داشته باشید. جلسات معاینه منظم با پزشک یا جراح تضمین می کند که دچار عوارض شدید نگردید. با مراجعه به تیم پزشکی خود دستورالعملهای ارائه شده توسط آنها را رعایت کنید. پس از برداشتن اسپلینت یا تامپون بینی و برطرف شدن تدریجی تورم، متوجه تغییرات در بینی خود خواهید شد. اگر هدف از رینوپلاستی جراحی زیبایی بوده است، که برای بیشتر افراد همینطور است، می توانید از نتایج نهایی لذت ببرید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه