امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://ear-nose.cloob24.com
0

احتمالاً هنگامی که برای عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)و تغییرشکل یا تغییر اندازه بینی برنامه ریزی می کنید، چندان به تاثیر چاق یا لاغر شدن پس از عمل بر نتیجه جراحی فکر نمی کنید.

تغییر وزن بدن در صورت نیز نمود می یابد، به ویژه اگر صورت نیز لاغر شده باشد. این تغییر پس از جراحی هایی مانند رینوپلاستی باعث عدم تناسب یا ناهماهنگی بین اجزاء صورت می شود.

چاق یا لاغر شدن دگرگونیهایی را در ظاهرتان ایجاد می کند که انتظار بسیاری از آنها را نداشتهاید و احتمال دارد نتیجه جراحی بینی را نیز تحت الشعاع قرار دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عمل زیبایی بینی و تاثیر تغییر وزن بر نتیجه آن با جراح زیبایی بینی مشاوره کنید تا به بهترین و ماندگارترین نتیجه ممکن دست یابید.

تغییر وزن و شکل بینی
بینی از بافتهای مختلفی تشکیل می شود که از آن جمله می توان به غضروف و پوست اشاره کرد، بااین حال سلولهای چربی در فهرست بافتهای تشکیل دهنده بینی قرار نمی گیرد. تغییر وزن پس از عمل بینی تاثیر مستقیمی بر بزرگی و شکل بینی ندارد. نتایج به دست آمده در اصل ثابت باقی میماند، اما نمود ظاهری آنها دستخوش تغییر می شود. بسیاری از بیماران تصور می کنند که چون بینی فاقد چربی است، تغییر مربوط به وزن و بافت چربی اثری بر بینی ندارد. اما واقعیت این است که بین نوسان وزن و شکل بینی رابطهای غیرمستقیم و کاملاً مشخص وجود دارد.

وزن و تناسب صورت
اکثر ما به خوبی میدانیم که بدن چربی اضافی را اطراف بخش پایین صورت ذخیره می کند. اضافه وزن گاهی باعث پفآلود به نظر رسیدن دور گردن و چانه می شود، بالعکس با کاهش وزن انحناهای بخش پایین صورت مشخصتر و نیمرخ زیباتر می شود. درحالی که چاق شدن باعث گرد و گوشتی شدن صورت می شود، لاغر شدن صورت همراه با کاهش وزن، صورت را استخوانی نشان می دهد.

اگرچه نمی توان بینی را چاق یا لاغر کرد، اما امکان تغییر وزن در ناحیه گردن، فک، چانه و بخش میانی صورت وجود دارد. لاغر کردن این بخشهای صورت بینی را برجسته تر، تیزتر، بزرگتر یا در کل نامتناسب نشان می دهد. اثر لاغر شدن اطراف چانه و فک، به دلیل ایجاد تغییر در نیمرخ بسیار بارز است. با این توصیف رسیدن به وزن ایدهآل قبل از جراحی و حفظ این وزن در دوران پس از جراحی بهترین روش برای رضایت همیشگی از نتیجه عمل زیبایی بینی است.

دلیل لاغر شدن پس از جراحی بینی
زمانی که فرد مدت های مدید از وجود مشکلی در صورت خود ناراضی باشد، نکتهای که بسیاری را به انجام عمل زیبایی بینی ترغیب می کند، برطرف کردن آن مشکل بار سنگینی را از دوش وی برمی دارد. به این ترتیب فرد پس از دیدن تصویر خود در آیینه با رضایت لبخند میزند، از ظاهر خود راضی است، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند و در مجموع شادتر و سرزنده تر می شود.

تغییر بزرگی مانند زیباتر شدن بینی مقدمهای برای ایجاد تغییرات مهم دیگر می شود که یکی از آنها بهبود سبک زندگی است که به نوبه خود به کاهش وزن منجر می شود. در بسیاری از بیمارانی که وزنشان در محدوده سالم قرار دارد، کم کردن دو تا پنج کیلوگرم تغییر محسوسی را در چهرهشان ایجاد نمی کند. اما اگر بیماری قبل از عمل اضافه وزن داشته باشد، کاهش شدید وزن تغییرات چشمگیری را به وجود میآورد و ممکن است نتیجه عمل بینی را خراب کند. بنابراین قبل از عمل بینی وضعیت سلامتی خود، برنامههایتان برای آینده و اهداف خود از انجام این عمل زیبایی را برای جراح شرح دهید.

تغذیه پس از جراحی بینی
بسیاری از بیماران گزارش دادهاند که پس از عمل زیبایی بینی لاغر شدهاند. اگرچه نتیجه عمل ارتباط تنگاتنگی با شرایط خاص هر بیمار دارد، بااین حال می توان پس از عمل بدون به خطر انداختن نتیجه جراحی بینی لاغر شد. رعایت کردن یک رژیم غذایی متعادل مزایای بیشماری دارد.

جراحان زیبایی بینی تاکید بسیاری بر تغذیه سالم پس از عمل دارند، چرا که رژیم غذایی سالم روند التیام را تسهیل می کند. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر دوران بهبود را تسریع می کند. پژوهشها نشان داده است که کمبود مواد مغذی روند التیام را مختل می کند. پژوهشگران دریافتهاند که ویتامین A، ویتامین E و دیگر مواد مغذی برای التیام یافتن زخمها ضروری است. به علاوه آنزیم موجود در آناناس، یعنی بروملین نیز ورم، درد و کبودی پس از عمل بینی را کاهش می دهد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه