امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://ear-nose.cloob24.com
0

جراحی انحراف بینی

آسیب های بینی به دلایل مختلفی برای افراد ایجاد می شود و برای اینکه بتوان این عیب ها را از بین برد جراح بینی می تواند به شما کمک کند تا این نقایص را از بین ببرید.جراحی بینی می تواند به منظور زیبایی و یا درمانی انجام شود.


ممنوعیت های جراحی بینی


آسیب هایی که برای بینی رخ می دهد می تواند ساختمان بینی را مختل کند و بیمار را با مشکلاتی رو به رو کند.انحراف بینی از جمله مشکلاتی است که برای افراد ناراحتی ایجاد می کند و اختلالاتی را در تنفس بیمار ایجاد می کند.انحراف بینی لزوما با کجی بینی همراه نیست و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شود. جراحی انحراف بینی معمولا باعث رضایت مندی فرد شده و بیمار از مشکلات تنفسی رهایی پیدا می کند.جراحی انحرافی بینی یک عمل ساده بوده و در صورت درخواست بیمار می توان به صورت همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام بگیرد.

ویژگی انحراف بینی

بینی دارای یک تیغه بوده که از پیشانی آغاز شده و تا نوک بینی ادامه دارد این تیغه در قسمت بالا استخوانی و در قسمت نوک بینی حالت غضروفی دارد.در واقع می تواند گفت ساختمان بینی بر این تیغه بنا شده است.این تیغه باعث می شود ساختمان بینی به دو قسمت مساوی تقسیم شود.اما افرادی که دارای انحراف بینی هستند این دو قسمت مساوی نبوده و چون تیغه بینی به سمت چپ و یا راست تمایل پیدا کرده است بیمار با مشکلات تنفسی روبه رو می شود. اما در مورد بینی های کج می توان گفت در صورتی که فردی در ظاهر داری انحراف بینی است و مشکلات تنفسی باعث ناراحتی وی می شود فرد دارای انحراف بینی است.انحراف بینی ممکن است با کجی بینی همراه باشد و با جراحی بینی می توان این مشکلات را برطرف کرد.

انحراف بینی به چه دلایلی ایجاد می شود؟

انحراف بینی می تواند بر اثر عوامل ارثی و همچنین ژنتیکی باشد.می توان گفت زمانی که کودکان متولد می شوند ظاهر بینی آنها به اندام والدین خود بسیار شباهت پیدا می کند و ویژگی های آنها را دارا می باشد گاهی اوقات اختلالات ژنتیکی به وجو آمده و بینی به صورت نا متقارن رشد می کند و در این اختلال چون بین تیغه،پوست و غضروف هماهنگی لازم برقرار نشده است تیغه دچار انحراف شده است.
اختلالاتی که در رشد فک و صورت وجود دارد به صورتی که فک بالا به شکل غیر طبیعی کوچک تر است فرد دچار انحراف تیغه بینی می شود.
افرادی که دارای بیماری شکاف کام هستند در اکثر موارد دیده شده است که انحراف بینی داشته و مشکلات تنفسی آنها را آزار می دهد. جراحی بینی به منظور برطرف کردن انحراف بینی می تواند همزمان با جراحی شکاف کام انجام بگیرد.
ضربه های وارد شده به بینی نقش مهمی در ایجاد بینی انحراف دار دارد. به خصوص زمانی که آسیب های وارد شده در زمان رشد کودک و یا حین تولد او باشد.

نحوه انجام جراحی انحراف بینی چگونه است؟

جراحی انحراف بینی یک جراحی ساده بوده شما بعد از جراحی بینی مرخص خواهید شد. جراحی انحراف بینی شکل ظاهری بینی را تغییر نمی دهد جراحی بینی که به منظور برطرف کردن انحراف بینی انجام می شود از طربق سوراخ های بینی صورت می گیرد.پوست روی بینی شکاف داده می شود وچون این انحراف موجود در بینی به دلیل غضروف اضافه بر روی بینی است به همین دلیل جراح با ایجاد برش ها به غضروف های بینی دسترسی پیدا می کند و بعد از اینکه غضروف های اضافی بینی برداشته شد سپتوم و یا تیغه بینی با بخیه ها به صورت مناسب و سر جای خود فیکس می شوند.بیمار پس از جراحی انحراف بینی تنفس بهتری را خواهد داشت. جراحی انحراف بینی می تواند بروی افرادی که انحراف بینی به صورت مادرزادی بوده و یا اینکه در اثر آسیب دیدگی بینی هایشان به سمت اطراف متمایل شده است، انجام بگیرد. جراحی انحراف بینی را می توان با تمایل بیمار در کنار جراحی زیبایی بینی انجام داد.که در این صورت جراح بینی کار سختی در پیش ندارد و می تواند اقدامات لازم برای زیبایی بینی و تناسب آن با دیگر اجزای صورت را انجام دهد.

مراقبت های بعد از جراحی انحراف بینی

به دلیل برش های که در بینی ایجاد شده است ممکن است لخته های خون در بینی وجود داشته باشد و همچنان یبمار مقداری دارای مشکلات نتفسی باشد.این اتفاق طبیعی بوده و شما باید شکیبا باشید تا دوره نقاهت بعد از جراحی انحراف بینی به طور کامل سپری شود و بهبودی به تدریج شما صورت می گیرد.
سوالاتی که درباره جراحی انحراف بینی ممکن است برای شما پیش بیاید:
آیا انحراف بینی بعد از جراحی قابل بازگشت است؟
در واقع بخش بزرگی از جراحی انحراف بینی به میزان مشکلات بینی بستگی خواهد داشت.تکنیک استفاده شده برای بازسازی ساختار تیغه بینی می تواند در این امر تاثیر گذار باشد. جراح بینی متبحر و با تجربه می تواند این احتمال را به حداقل برساند و نتیجه جراحی را به گونه ایی رقم بزند که باعث رضایت صد در صدی بیمار شود.
آیا می توان انحراف بینی را با داروها درمان کرد؟
خیر.باید گفت شاید برخی از مشکلاتی که بر اثر انحراف بینی به وجود می آید مانند سر دردها و حساسیت های به وجود آمده را می توان با داروها و یا محلول ها کنترل کرد اما به هیچ عنوان انحراف بینی با داروها برطرف نخواهد شد.
آیا جراحی انحراف بینی باعث صاف شدن ظاهری بینی می شود؟
خیر. زیرا در جراحی انحراف بینی تنها بر روی ساختار تیغه بینی کار می شود و برای برطرف کردن کجی بینی بیمار می تواند هم زمان جراحی انحراف بینی را انجام بدهد.
سن مناسب برای جراحی انحراف بینی چه زمانی است؟
به غیر از مواردی که مشکلات تنفسی شدت زیادی ندارد. جراحی بینی باید پس از کامل شدن رشد بینی و بعد از سن بلوغ انجام بگیرد.زیرا تیغه بینی هر شخصی مانند دیگر اجزای بدن از لحاظ اندازه در سنین پایین رشد می کند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه